Friday 1 March 2019

Dari Melawi ke Tok Bali - Merasai ketenangan jiwa

Salam Jumaat. Baru hari ini sudah masuknya bulan baru dalam kalendar iaitu bulan Mac. Walaupun perkongsian cerita perjalanan sepanjang Tahun Baru Cina 4-9 Februari 2019 masih lagi diteruskan kalau ada banyak lagi artikel tentang perjalanan itu masih ada. Tetapi biar ada perkongsian daripada minggu lepas...

Petang Jumaat 22 Februari 2019 selepas solat Asar saya pun terus ke Pantai Melawi.

Saya pun dah sampai ke Pantai Melawi di Bachok.




Selepas itu saya pergi ke Tok Bali. Lalu singgah membeli buah tembikai, labu dan tembikai susu di tepian Tok Bali. Antara buah tempatan paling sedap ambo makan. 

Kemudian saya pun makan juga buah tembikai susu di situ.  


Senja itu saya singgah di pekan Tok Bali.


Singgah di pasar borong Tok Bali. Tempat di sinilah masa zaman kanak-kanak dahulu saya dan keluarga singgah.

Sambil-sambil itu kita lihat suasana pemandangan senja di Tok Bali sebelum singgah solat Maghrib di masjid berdekatan Melawi (lihat artikel Masjid Ar-Rahman, Repek, Melawi, Bachok di blogspot Jom ke Masjid).


No comments:

Post a Comment

Dari Pasir Puteh ke Kuala Besut penghujung Jun 2024

Salam 22 Muharram 1446 Hijriah. Ini ada satu lagi perkongsian yang dibuat sebulan lalu.  Pagi Sabtu 29 Jun 2024 bermulalah dengan satu perja...