Tuesday 13 November 2018

Our Demonstration English language 2018 Di Dewan Besar KTD

Merujuk kepada artikel Pesat Akhir KTD 2018 bersama Dr Abdullah Sudin, maka saya masih ada lagi perkongsian korang mengenai pertandingan presentation Bahasa Inggeris yang dibuat Khamis lepas. Inilah ceritanya...

Khamis 1 November 2018 ada satu pertandingan yang dibuat oleh Puan Atini berkaitan dengan Pertandingan Our Demonstration bertempat di Dewan Besar KTD. Pertandingan tersebut adalah berdasarkan permarkahan bagi markah kerja kursus bagi peperiksaan tahun 2018.


Seperti yang saya telah buat daripada laptop, tajuk presentation ialah Product Promotion. Tajuk tersebut telah diceritakan mengenai Produk Biskut Tiger, iaitu kebiasaannya zaman kanak-kanak mempunyai makanan kegemaran. Untuk makluman korang ini adalah artikel yang-23 di dalam blogspot ini.



Antara saya yang telah buat dalam slide iaitu Product Promotion, dalam bahasa Melayu disebut sebagai Promosi Produk.









Mereka bergambar kenangan bersama selepas tamatnya pertandingan itu. Kita seharusnya mengenal erti apa maknanya Bahasa Inggeris supaya kita memastikan mereka tidak muda lupa. Semoga berjaya :-)

No comments:

Post a Comment

Dari Pasir Puteh ke Kuala Besut penghujung Jun 2024

Salam 22 Muharram 1446 Hijriah. Ini ada satu lagi perkongsian yang dibuat sebulan lalu.  Pagi Sabtu 29 Jun 2024 bermulalah dengan satu perja...