Sunday 30 December 2018

Kitab Perjanjian Pondok di Pondok Bunut Payong

Sedar tak sedar tinggal 2 hari lagi kita akan memasuki tahun baru 2019. Merujuk kembali kepada artikel yang telah diceritakan mengenai Selamat tinggal Kolej Teknologi Darulnaim (KTD) iaitu pasalnya Semester 2 telah dihalau oleh PA kerana pointer gagal, maka terpaksalah saya berhentikan dari KTD. Tinggal dua lagi yang ada artikel masih berada di tahun 2018. Kiranya ini adalah artikel terakhir buat tahun 2018. Kalau korang yang tak tahu ini adalah artikel yang ke-32 di dalam blogspot ini. Tengah hari Khamis 27 Disember 2018 saya ada kerja sehari di Bunut Payong, inilah ceritanya...

Sebuah pondok yang dinamakan Madrasah Ahmadiah, Pondok Bunut Payong. Ia dibina terpisah dengan Sekolah Menengah Agama (SMU) Sulamiah.

Sebelum pergi majlis kenduri kawan saya di Taman Guru, Pintu Geng, singgah sekejap di Madrasah Ahmadiah, Pondok Bunut Payong untuk satu urusan. Kemudian, saya singgah solat Zohor di masjid moden di dalam sedikit kawasan kampung (lihat artikel Masjid Mukim Bunut Payong, Wakaf Che Yeh di blogspot Jom ke Masjid). Antara kitab-kitab yang perlu tahu mengenai Perjanjian Pondok.

TEKS MENGENAI PERJANJIAN PONDOK


No comments:

Post a Comment