Thursday 26 December 2019

Perjalanan akhir tahun 2019 - Cerita akan datang ke tahun baru 2020

Salam malam Jumaat. Dalam masa 5 hari lagi tahun 2019 akan sampai ke penghujungnya dan masuk ke tahun baru 2020. Sukacita dimaklumkan malam tadi Khamis 26 Disember 2019 saya dan keluarga selamat sampai kembali ke rumah. Perjalanan ini telah bermula pada pagi Rabu 18 Disember dan berada berada di sana selama 9 hari 8 malam. 

Antara berlaku perubahan atas perjalanan tersebut seperti tersilap jalan dan sesat tidak tahu mencari jalan. Apabila kembali ke rumah meter menunjukkan kami sudah memandu sejauh 563 km. Termasuk juga saya telah memandu dalam sekitar 100 km. Walaupun dalam kepenatan selepas kembali ke rumah setelah bapa saya memandu jauh, tetapi saya harus memandu sendiri di sekitar kawasan walaupun saya masih di bawah golongan belia muda lagi. Kereta dibeli second hand oleh bapa saya iaitu Perodua Myvi Lagi Best versi tahun 2011 masih elok lagi walaupun dahulunya pernah mengalami kemalangan kecil menyebabkan kerosakan kecil di bahagian sisi belakang. Kalau rasanya melalui lebuhraya pergerakan kelajuan dalam melebihi lebih kurang 110 km/j. 

Inilah peta yang saya jejaki semasa perjalanan dalam peta Google Maps. Antara perjalanan yang dilakukan sepanjang hari berkenaan seperti berada di Shah Alam selama 4 hari 3 malam. Termasuk juga hari pertama perjalanan (Rabu 18 Disember). Selepas itu kami berada di Bangi selama 5 hari 4 malam lalu menginap dua tempat. Pada hari Ahad 22 Disember kami membawa sepupu saya ke majlis kenduri di Meru, Klang. Manakala Selasa 24 Disember juga kami bersama saudara saya terus ke Nilai, Negeri Sembilan untuk membeli barang dan keperluan persekolahan adik saya. Seterusnya kami pun terus melakukan aktiviti kutip durian di dusun di belakang surau di Bangi. 

Itulah antara cerita yang saya lakukan semasa perjalanan di sekitar kawasan seperti Shah Alam, Bangi, Klang dan Nilai. InsyaAllah cerita perjalanan tersebut untuk korang akan dimulakan selepas masuk ke tahun baru 2020 iaitu dalam masa beberapa hari yang akan datang. Korang tak perlu risau lagi ya! 

No comments:

Post a Comment