Wednesday 14 October 2020

Mari hadir ke pameran Artifak Rasulullah dan Para Sahabat Ridhuan AS

Salam 27 Safar. Adapun selepas mempersembahkan artikel terakhir perjalanan ke Melaka dengan artikel Jejak perkahwinan di Melaka dalam tempoh PKPP - Menamatkan cerita di Terengganu yang dibuat Khamis lepas 8 Oktober. Maka sepintas lalu juga saya akan kongsikan sesuatu untuk korang mengenai pameran artifak yang dijalankan di Pondok Bagan Dalam, Pulai Chondong. Guys, kita saksikan...

Dalam kiriman, poster tersebut dikirimkan dari Facebook rasmi Ribat Al-Musthofa menunjukkan hebahan mengenai pameran artifak barangan Rasulullah SAW. Antara panel-panel yang memeriahkan pameran tersebut bersama Mudir Madrasah Ribat Al-Musthofa yang juga penceramah bebas, Ustaz Muhaizad Mohammad dan Dato' Paduka Ayahanda PBGP, Dato'Haji Abdul Manan Embong. Pameran tersebut akan diadakan 29 Oktober hingga 7 November 2020. 


Antara barangan artifak milik nabi SAW yang disediakan ialah barang-barang peninggalan zaman nabi Muhammad SAW dan banyak lagi. Kita melihat Kaabah untuk menghapuskan dosa dan meningkatkan iman kita. 


Sabda Rasulullah SAW : Aku tidak diutuskan (oleh Allah) kecuali hanyalah untuk menyempurnakan akhlak mulia. (Hadis Riwayat Ahmad). 


Korang juga boleh mengikut laman Facebook dan tentang video tersebut : 


Madrasah Ribat Al-Musthofa

sini


Ustaz Muhaizad bin Mohamad

sini


Video pengumuman dari Ustaz Muhaizad

sini


Korang yang teringin untuk pergi ke sana anda boleh tekan link untuk pendaftaran : 

https://tinyurl.com/PameranArtifakRasulullah2020


No comments:

Post a Comment

Dari Pasir Puteh ke Kuala Besut penghujung Jun 2024

Salam 22 Muharram 1446 Hijriah. Ini ada satu lagi perkongsian yang dibuat sebulan lalu.  Pagi Sabtu 29 Jun 2024 bermulalah dengan satu perja...