Thursday 7 March 2024

Kuliah Maghrib Perdana bertajuk Ramadhan yang Dinanti di Masjid Muhammadi

Salam 26 Syaaban. Pada Isnin minggu lalu saya mempersembahkan artikel Kelantan Food Festival 2024 di Pasir Mas. Baru ini bermula Jumaat lalu saya, keluarga dan saudara mara yang bersebelahan rumah ada satu majlis kenduri sepupu di Pahang. Cuma terlebih dahulu saya mempersembahkan lagi satu cerita yang dikongsikan mengenai majlis ilmu di negeri kita ini. Sebelum membuka artikel, untuk pengetahuan korang ini adalah artikel ke-237 di blogspot Nota Untukmu. 





Pada Isnin 19 Februari 2024, Masjid Muhammadi Bandar Kota Bharu telah menganjurkan program kuliah maghrib perdana bersama Al-Fadhil Ustaz Azhar Idrus. Tajuk kuliah untuk hari berkenaan dengan "Ramadhan yang Dinanti". Yang mana tajuk ini difokuskan dengan persiapan untuk menghadapi bulan Ramadhan yang akan tiba tidak lama lagi. Sekarang hari ini hanya tinggal 5 hari lagi yang akan memasuki bulan yang suci ini. 





Malam itu berkesempatan hadir ke Masjid Muhammadi selepas solat maghrib untuk menghadiri program kuliah maghrib perdana ini. Saya mahu memasuki ruang solat, cuma ruang dalamnya sudah penuh. Cuma saya duduk di dataran masuk masjidlah. 






Beginilah keadaan di kawasan dataran masjid...






Ini pula di kawasan pintu masuk ke masjid...






Inilah gambar di dalam ruangan solat dalam di Masjid Muhammadi ketika kuliah. Cuma gambar ini diambil dari laman Facebook masjid. 





























Untuk beberapa video tentang kuliah agama, boleh tonton menerusi Facebook live di sini





No comments:

Post a Comment

Dari Pasir Puteh ke Kuala Besut penghujung Jun 2024

Salam 22 Muharram 1446 Hijriah. Ini ada satu lagi perkongsian yang dibuat sebulan lalu.  Pagi Sabtu 29 Jun 2024 bermulalah dengan satu perja...