Thursday 23 May 2024

Kompilasi "Perjalanan di Pahang penghujung Syaaban"

Oleh kerana tidak membuat artikel tentang kompilasi cerita perjalanan ke Pahang pada hujung Syaaban baru ini. Padahal semua artikel baru ini sudah siap. Walaupun Mac sudah berlalu, maka biar kita kongsikan tentang kompilasi "perjalanan ke Pahang penghujung Syaaban". 





Kali ke-2 perjalanan ke Pahang kerana diadakan satu majlis kenduri sepupu lelaki saya di Chenor pada 1-3 Mac. Memandangkan seluruh negeri termasuk Kelantan dan Pahang ketika itu masih dalam cuti persekolahan sebelum memulakan sesi persekolahan penggal baharu bagi tahun 2024/2025 turut membawa keluarga dan saudara mara untuk ke negeri Tok Gajah ini. Jarak dari Chenor ke rumah sepupu bapa saya lebih kurang 33 km, maka saya bersama ibu bapa ke kawasan tersebut. Pada masa yang sama tarikh 1 Mac turut menjadi hari kelahiran bapa saya yang ke-56. 


1. Perjalanan di Pahang penghujung Syaaban - Nikmat suasana di hari pertama


2. Masjid Ibrahim, Hentian Gua Musang


3. Masjid Kerambit, Kuala Lipis


4. Masjid Jengka Batu 13, Chenor


5. Perjalanan di Pahang penghujung Syaaban - Ziarah di Jengka dan suatu malam ada satu tahlil


6. Masjid Jengka Batu 13 waktu siang


7. Masjid Kampung Gerai, Jerteh


8. Perjalanan di Pahang penghujung Syaaban - Penutup dengan satu majlis kenduri




No comments:

Post a Comment

Dari Pasir Puteh ke Kuala Besut penghujung Jun 2024

Salam 22 Muharram 1446 Hijriah. Ini ada satu lagi perkongsian yang dibuat sebulan lalu.  Pagi Sabtu 29 Jun 2024 bermulalah dengan satu perja...