Thursday 13 June 2024

Misi kenduri ke negeri Hang Tuah 2024 - Dari Kota Bharu ke ziarah kematian

Salam malam Jumaat 7 Zulhijjah 1445 Hijriah. Perjalanan ke negeri Hang Tuah, iaitu Melaka dimulakan dahulu ada beberapa orang ahli keluarga dan sanak saudara dari Bangi pulang ke Kelantan pada Isnin 27 Mei. Seterusnya tiga hari kemudian, saya dan keluarga terus ke Lembah Klang dan berada di sana selama 4 hari 3 malam. Sekarang kita mulakan perkongsian. 




Dimulakan dahulu dengan Selasa 28 Mei 2024 malam Rabu saya dan sanak saudara dari Bangi keluar dari rumah. 





Cuma tidak terus ke Lembah Klang lagi, sebaliknya hanya membawa berjalan-jalan di sekitar bandaraya Kota Bharu yang letaknya hanya 5 km dari Pendek. 





Lalu singgah di dataran Ilmu...










Kebetulan itu juga ada festival makanan. Depan letaknya muzium negeri. 






Lalu membeli beberapa barangan dan menikmati makan malam...










Petang Khamis 30 Mei singgah menghadiri majlis kenduri kenalan ayah letaknya 100 meter dari masjid Pendek. 





Kebetulan hari itu ada berita kematian salah seorang jiran berhampiran rumah saya pagi itu. Kematian merupakan seorang wanita berusia 30-an yang menghidap penyakit kanser sejak setahun lalu. Ketika dahulu dia bekerja di kedai pos berhampiran dengan rumah berkenaan sebelum berhenti kerja akibat penyakit berkenaan. 





Sebelum kembali ke tempat kerja sempat menziarahi kematian penduduk kampung itu. Ketika itu jenazah arwah masih berada di dalam rumah. Apapun saya sebagai penulis blogspot mengucapkan takziah kepada keluarga arwah. Semoga arwah ditempatkan bersama dalam kalangan orang yang beriman. Al-Fatihah. ;-(




No comments:

Post a Comment

Dari Pasir Puteh ke Kuala Besut penghujung Jun 2024

Salam 22 Muharram 1446 Hijriah. Ini ada satu lagi perkongsian yang dibuat sebulan lalu.  Pagi Sabtu 29 Jun 2024 bermulalah dengan satu perja...