Saturday 20 October 2018

Telefon bimbit keempat saya - Xiaomi mempunyai dua kamera belakang

Salam semua. Adapun telefon bimbit jenama Vivo rosak. Ini kerana telefon saya itu rosak disebabkan Whatsapp jadi jammed dan pecah berderai terjatuh di surau asrama KTD.

Selepas itu baru dah ada hajat untuk membeli telefon pintar yang mempunyai kamera yang lebih selesa dan jelas. Petang tadi baru ada hajat untuk membelinya. Ini ceritanya.


Saya menggunakan kamera telefon Vivo untuk mengambil gambarnya. Khamis lepas saya ada satu program Presentation, tapi disebabkan memori telefon sudah penuh malah saya tidak boleh membuat apa-apa gambar yang saya ditunjukkan. Selepas itu saya keluar berjalan-jalan dengan menaiki motosikal untuk mencari telefon pintar sebagai ganti.

Cuma saya mahu untuk mencari telefon pintar yang mempunyai harga memang berpatutan dengan kamera yang agak canggih di tengah bandar Kota Bharu.

Saya tertanya-tanya kepada penjual telefon harga manakah yang paling murah telefon pintar yang mempunyai kamera canggih. Membuat saya berasa bangga, selepas itu aktiviti yang saya jalankan banyak dilakukan menggunakan telefon baru ini.

Kali pertama saya menggunakan telefon bimbit butang jenama Motorola, kali kedua saya menggunakan Samsung Corby II, kali ketiga menggunakan telefon pintar Lenovo dan kali keempat menggunakan telefon pintar Vivo. Kalau kita pakai telefon pintar Vivo dalam setahun lebih kurang.

Inilah gambar asrama KTD yang saya ambil menggunakan telefon pintar baru senja tadi. Bukan sahaja gambar terbaik, paling tajam dan sebagainya. Yang lebih baiknya ialah telefon pintar Xiaomi. InsyaAllah dengan adanya telefon pintar baru yang mempunyai kamera yang baik banyak catatan-catatan yang akan dilakukan pada bila-bila masa.

No comments:

Post a Comment

Dari Pasir Puteh ke Kuala Besut penghujung Jun 2024

Salam 22 Muharram 1446 Hijriah. Ini ada satu lagi perkongsian yang dibuat sebulan lalu.  Pagi Sabtu 29 Jun 2024 bermulalah dengan satu perja...