Wednesday 27 February 2019

Perjalanan sepanjang Tahun Baru Cina - Majlis hari lahir di rumah kenalan bapa saudara saya

Setelah sekian lama cerita perjalanan sepanjang Tahun Baru Cina di Bangi hari itu diketepikan bagi memberi ruang kepada cerita tentang acara merentas desa SMK Kota 2019 dibuat Khamis lalu. Maka bersambunglah daripada artikel Perjalanan sepanjang Tahun Baru Cina - Permulaan perjalanan dengan meredah jalan jammed. Ini adalah hari kedua perjalanan tersebut.

Selasa 5 Februari 2019 (hari pertama Tahun Baru Cina) malam Rabu. Saya bersama bapa saudara saya keluar dari rumahnya untuk majlis hari lahir kenalannya di Seksyen 16, Bandar Baru Bangi.

Dalam peta Google Maps menunjukkan arah dari rumah tersebut ke rumah kenalannya adalah dalam 100 meter. Tapi saya bersama pergi ke situ.

Selepas makan makanan yang saya dihidang saya sempat pergi ke tandas surau untuk buang air besar. Dah tak tahan!!!. Lihat artikel Surau At-Taqwa, Bandar Baru Bangi di dalam blogspot Jom ke Masjid.

Makan malam hari tersebut saya menghidang pula mee kari.

Kuih muih seperti bambusak, donut, dan nuget juga turut dihidang sebagai alas perut...

No comments:

Post a Comment

Dari Pasir Puteh ke Kuala Besut penghujung Jun 2024

Salam 22 Muharram 1446 Hijriah. Ini ada satu lagi perkongsian yang dibuat sebulan lalu.  Pagi Sabtu 29 Jun 2024 bermulalah dengan satu perja...