Friday 28 February 2020

Memanjat bukit berpasir 'Pantai Al-Arab'

Salam Jumaat 4 Rejab. Ini perkongsian daripada perjalanan kecil saya 2 minggu lepas...

Jumaat lepas 14 Februari 2020 saya pergi ke Pantai Mek Mas, PCB, Kota Bharu. 

Pantai Mek Mas merupakan salah satu pantai peranginan yang berada di jajahan Kota Bharu, selain daripada PCB, Pantai Sabak dan Pantai Kundur. Di pantai ini juga terdapat beting pasir yang tinggi yang baru sahaja siap dibina. 



Tak sedar ada papan larangan. Tetapi masih dibuka kepada orang ramai untuk berkunjung, bergambar dan berselfie sebagai kenangan. Di sini pun boleh buat main sandboard pun bagus. 

Sekali tengok macam padang pasir kat negara Arab...

Saya pun terus mendaki ke bukit pasir pantai tersebut...



Saya pun ternampak kapal korek di pantai ini. 




Kelihatan gayak ada tiga orang menaiki atas kren di atas kapal korek ini.

Jam lebih 7.05 petang matahari sudah terbenam lalu mengambil gambarnya. Kalu pendek kata gak waktu matahari terbit dalam jam 7.30 lebih pagi sedangkan dalam jam 7 pagi masih gelap lagi. Ini kerana waktu ketika itu adalah subuh lewat dalam jam 6.14 pagi.





Saya pun terus mengambil gambar suasana ketika matahari terbenam di pantai ini. Makluman korang ini adalah artikel yang ke-119 di blogspot ini. 


No comments:

Post a Comment

Dari Pasir Puteh ke Kuala Besut penghujung Jun 2024

Salam 22 Muharram 1446 Hijriah. Ini ada satu lagi perkongsian yang dibuat sebulan lalu.  Pagi Sabtu 29 Jun 2024 bermulalah dengan satu perja...