Friday 4 March 2022

Tahun baru, blog baru

Salam semua. Hari ini sudah memasuki 63 hari berada di tahun 2022. Hari ini dikongsikan mengenai blog yang baru. 



Laman blog "GAMBAR MASJID SEKITAR 2016-2018" mula diperkenalkan pada 28 Februari lalu. Laman blog diperkenalkan untuk mengimbau gambar-gambar masjid yang mula dirakam sekitar tahun 2016 - 2018. Ketika itu tahun 2016 masa itu aku berada di tingkatan 4, aku sudah memulakan perakaman gambar masjid pada masa itu. Cuma aku hanya posting di dalam laman Facebook sahaja. Tahun 2018 barulah aku memulakan pengenalan blog dan memperkenalkan dua blog yang aku diperkenalkan. 

Pada tahun 2016 ketika itu saya masih menggunakan telefon pintar Lenovo A369i. Mula digunakan pada Januari 2014. Keadaan kamera pada masa itu pencahayaan makin kurang. Ini bukan kali pertama, sebab kali pertama saya menggunakan Samsung Corby II disebabkan sepupu sebaya saya tetapi berlainan umur yang dilahirkan sekitar tahun 2000 (sama kelahiran tahun saya) dan 2003 yang sama-sama menggunakan telefon ini. Seterusnya tahun 2017 telefon Lenovo rosak disebabkan bateri cepat habis kemudian beli pula telefon jenis VIVO. 


Untuk link, tekan sahaja : 

1. GAMBAR MASJID SEKITAR 2016-2018 (Untuk laman utama)

2. Mukadimah (Pengenalan pertama)

3. Masjid Lalang Pepuyu (Artikel kembara pertama masjid)


No comments:

Post a Comment

Dari Pasir Puteh ke Kuala Besut penghujung Jun 2024

Salam 22 Muharram 1446 Hijriah. Ini ada satu lagi perkongsian yang dibuat sebulan lalu.  Pagi Sabtu 29 Jun 2024 bermulalah dengan satu perja...