Sunday 27 August 2023

Galeri sambutan Hari Koperasi Peringkat Negeri Kelantan di SMK Kota

Merujuk pada artikel Sambutan Hari Koperasi Peringkat Negeri Kelantan di SMK Kota di hari pertama - Bahagian 2 yang dipersembahkan pada minggu lepas. Ini pula ada satu cerita yang tidak dapat menyertai pada hari tersebut...





Merujuk daripada laman Facebook Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Kota Julai lalu mengadakan sambutan hari koperasi sekolah peringkat negeri Kelantan buat julung kali diadakan pada tahun 2023 selari dengan Jualan Madani yang mana konsep Madani diinspirasikan oleh Perdana Menteri sekarang ini iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim. Sambutan ini diadakan pada hari Isnin 24 hingga 26 Julai bertemakan memupuk semangat perpaduan melalui aktiviti keusahawanan koperasi sekolah. Antara aktiviti yang dijalankan seperti gerai jualan, pameran, pertandingan, persembahan, karnival Stem peringkat negeri, majlis perasmian penutupan dan pelbagai lagi berkaitan keusahawanan. 

Cuma aktiviti diteruskan lagi dengan pelbagai info tentang sambutan walaupun tidak sempat merakam beberapa keping gambar, disertai dengan beberapa pautan. 















Karnival Stem Peringkat Negeri Kelantan anjuran Jabatan Pendidikan Negeri (JPN) Kelantan diadakan pada Ahad 23 dan Isnin 24 Julai. Karnival ini dirasmikan oleh Timbalan Pengarah Sektor Pembangunan Murid JPN Tuan Haji Mashadi Mustafa dengan bertemakan Futuristic. Antara barisan pentadbir yang hadir iaitu Pengetua SMK Kota Puan Hajjah Rosemawati Ibrahim dan Penolong Kanan Kokurikulum Pauzi Mohamed. 









Program menderma darah anjuran Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) untuk guru, staf dan pelajar Tingkatan 6. 


















































Pelbagai aktiviti semperna hari koperasi sekolah peringkat negeri Kelantan. Perasmian sambutan disempurnakan oleh Naib Pengerusi Eksekutif Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) Amran Abdul Kadir. Manakala penutupan disempurnakan oleh Pengarah SKM negeri Zainuddin Mohamed pada Rabu 25 Julai. 




No comments:

Post a Comment

Dari Pasir Puteh ke Kuala Besut penghujung Jun 2024

Salam 22 Muharram 1446 Hijriah. Ini ada satu lagi perkongsian yang dibuat sebulan lalu.  Pagi Sabtu 29 Jun 2024 bermulalah dengan satu perja...