Saturday 12 October 2019

Lawatan ke asrama tempat pengajian tahun lepas bersama sahabat seteman

Salam hari Sabtu 13 Safar. Kembali kepada artikel Memanjat di Bukit Keluang kali kedua - Memanjat ke puncak dan pulang ke rumah dengan melalui jalan Jelawat yang dipersembahkan minggu lepas bahawasanya saya pergi memanjat naik Bukit Keluang, Besut, Terengganu seterusnya malam itu juga kembali ke rumah. Saya ada lawatan ke bekas tempat pengajian bersama dengan rakan sepengajian di Taman Kurnia Jaya, Padang Tembak, Pengkalan Chepa. Setahu bahawa sudah hampir setahun diberhentikan pengajian dari tempat pengajian tersebut. Kita mulakan dengan cerita ini.

Pagi Isnin 7 Oktober baru ni saya terus bertolak dari rumah untuk melawat ke tempat pengajian masa tahun lepas iaitu Kolej Teknologi Darulnaim. Letaknya 18 km dari rumah saya.

Dimulakan dengan sarapan pagi di restoran Kopitiam Kita di Sri Cemerlang, Kota Bharu dengan menikmati roti Titab.

Selepas itu juga terus meninggalkan kereta saya di Taman Kurnia Jaya untuk pergi ke asrama dengan menaiki kereta milik rakan sepengajian. Rakan sepengajian tersebut berada di sem 3.


Jam 11.45 sampai ke asrama. Jarak asrama dari kolej utamanya dalam 7 km. Asrama ini terletak di Tanjung Chat, Wakaf Mek Zainab, berhampiran bandar Kota Bharu. Kedudukan asramanya berdekatan dengan Masjid Al-Hakim. Manakala kolej utama berada di Taman Kurnia Jaya, Padang Tembak, Pengkalan Chepa berhadapan Padang Golf. 

Akhirnya saya sampai ke asrama di mana masa itu saya berada di bilik 7. Diceritakan hampir setahun lepas saya berhajat untuk memasuki Sem 2 tetapi telah dihalau oleh PA kerana gagal dalam semua kursus. Lihat artikel Selamat tinggal Kolej Teknologi Darulnaim (KTD) yang dibuat 10 bulan yang lepas. Tetapi terpaksa berada sekejap sahaja iaitu dalam 5 bulan sahaja.

Seterusnya saya terus bergambar kenangan bersama dengan rakan sepengajian.








No comments:

Post a Comment

Dari Pasir Puteh ke Kuala Besut penghujung Jun 2024

Salam 22 Muharram 1446 Hijriah. Ini ada satu lagi perkongsian yang dibuat sebulan lalu.  Pagi Sabtu 29 Jun 2024 bermulalah dengan satu perja...