Tuesday 8 August 2023

Sambutan Hari Koperasi Peringkat Negeri Kelantan di SMK Kota di hari pertama - Bahagian 1

Merujuk pada artikel Ringkasan aktiviti sepanjang Aidiladha 2023 yang dipersembahkan Rabu lalu. Di bekas sekolah menengah saya, Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Kota, Wakaf Che Yeh, Kota Bharu diadakan satu karnival hari koperasi sekolah dan Jualan Madani peringkat negeri Kelantan. Anjuran ini dengan kerjasama Koperasi SMK Kota Berhad (KOPTA), Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) dan Angkatan Koperasi Kebangsaan (ANGKASA). Aktiviti ini diadakan pada hari Isnin 24 hingga Rabu 26 Julai 2023. 




Pada hari pertama Isnin 24 Julai saya dapat pergi ke SMK Kota untuk menghadiri karnival jualan peringkat negeri semperna hari koperasi sekolah peringkat negeri Kelantan buat julung kalinya. Gambar ini diambil sekitar jam 8.55 pagi. 









Ini adalah kali ke-2 dapat saya sertai hari koperasi berkenaan walaupun merupakan bekas pelajar dari tahun 2013-2017, pada September tahun lalu. Di mana tahun tersebut itu merupakan acara kali pertama diadakan setelah tergendala akibat COVID-19 pada tahun 2020. Lihat Gala Kokurikulum SMK Kota 2022










Pelbagai karnival jualan ketika hari koperasi yang diadakan pada 24-26 Julai...





























Yang saya sempat beramah mesra dengan guru-guru bersama dengan saya ketika itu yang masih ada sekarang. Antaranya Cikgu Mohd Sapuan Awang Hab, Cikgu Mazri Ramli dan Ustaz Md Zaid Yaacob. 



No comments:

Post a Comment

Dari Pasir Puteh ke Kuala Besut penghujung Jun 2024

Salam 22 Muharram 1446 Hijriah. Ini ada satu lagi perkongsian yang dibuat sebulan lalu.  Pagi Sabtu 29 Jun 2024 bermulalah dengan satu perja...